Dag 13 - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Dag 13

Blijf op de hoogte en volg Ellen

28 Juni 2014 | Oostenrijk, Döbriach

Vandaag gaan we naar een kabelbaan die vandaag start met draaien voor het komende zomerseizoen. Deze heet de Ankogel en is op een uurtje rijden van onze camping af. Deze kabelbaan gaat naar ruim 2600 meter hoogte en dat merkte je meteen. We stapten het bergstation uit en stonde meteen in de sneeuw. Hier even een minuut of 10 rondgelopen en toen besloten dat het niet echt handig was om ergens naar toe te gaan wandelen. Daarom met de kabelbaan naar beneden gegaan om het bij het midden station te gaan proberen. Vanaf hier duurde het lopen naar het dal nog zo’n 1.5 uur. Aangezien we graag nog wat meer dingen wilden doen besloten we om de kabelbaan toch ook maar verder naar beneden te gaan nemen. Eenmaal beneden zijn we naar de Groppensteinschlucht gereden. Hier heb je een wandeling van ongeveer een uurtje omhoog langs allemaal watervallen. Wat was dat een mooi gezicht. Prachtig! Na een uur hadden we de top bereikt en na ongeveer een half uur afdalen over redelijk goed begaanbare wegen waren we weer bij de auto, het was de moeite waard. Omdat we nu ook nog dicht bij de Kreuzeck baan in de buurt zijn en nog wat tijd over hebben gaan we ook hier nog maar even met de kabelbaan omhoog. Deze ligt niet zo hoog maar we hebben even rondgelopen en een ijsje gehaald. Hierna ging de trein ook weer naar beneden dus besloten om maar in te stappen en naar beneden te gaan. Het was weer een druk maar wel een mooi dagje. Nu maar even niks meer doen!