Dag 14 - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Dag 14

Blijf op de hoogte en volg Ellen

29 Juni 2014 | Oostenrijk, Döbriach

Vanmorgen besluiten we om de wereld in een dag over te gaan. We gaan naar Minimumdus, dit is vergelijkbaar met Madurodam, maar hier staan gebouwen van over de gehele wereld. We moeten ruim 45 minuten rijden voordat we er zijn. Eenmaal bij minimumdus is de parkeerplaats zo vol dat we vermoeden dat er iets te doen is in Klagenfurt. We hebben onze auto uiteindelijk op een andere parkeerplaats ( weiland )kunnen parkeren en moesten daarom even lopen naar Minimumdus toe. Hier hebben we rondgelopen en alles bekeken via een aangegeven wandelroute. Toen we bijna op het eind waren begon het even te regenen, zo’n 5 minuten. Na dit buitje zijn we de rest gaan bekijken en daarna hebben we ons naar de uitgang begeven. Toen we naar de auto terug liepen zagen we een bus met de tekst Ironman. Na later onderzoek op het internet bleek dat dit een triatlon wedstrijd is die vandaag gehouden werd in Klagenfurt. Nadat we onze auto weergevonden hadden, hebben we hier een broodje gegeten en daarna besloten om naar een rodelbaan te rijden. Toen we daar aankwamen regende het al iets dus hij draaide niet. Niet dat het leek dat hij vandaag open was geweest maar goed. Hierna hebben we in de navigatie ingevoerd dat we nog naar een dierenparkje wilden, maar eenmaal onderweg bleef het regen. Dus besloten we om maar terug te rijden naar de camping en daar waren we rond 15 uur terug voor een rustig middagje. Rond de klok van 17.45 uur zijn we richting het restaurant/pizzeria gelopen met zijn zessen om de wedstrijd Nederland-Mexico te gaan kijken. Dit was af en toe wel spannend, en oh ja we hebben er ook lekker gegeten ( wederom!)