Dag 12 - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Dag 12

Blijf op de hoogte en volg Ellen

27 Juni 2014 | Oostenrijk, Döbriach

We besluiten om vandaag de Katschberg op te gaan met de kabelbaan. Dit is ongeveer een uurtje rijden van de camping. Eenmaal hier hebben we zo de kabelbaan te pakken om naar boven te gaan. Boven is het best nog wel wat fris dus de vesten en wandelschoenen hebben we al aan. Ook de jas gaat nog even over de vesten. Eenmaal boven een wandelpad gekozen, maar deze stond niet duidelijk aangegeven. Ook werd er boven een nieuw waterreservoir aangelegd, deze zijn zoals wij denken voor de sneeuwkanonnen. Ook leuk om te zien hoe dit gemaakt wordt. Na een kwartiertje lopen begint toch Ellen haar enkel nog iets zeer te doen. Besloten om nog 5 minuten door te lopen naar het kruis om daarna weer langzaam naar boven toe te klimmen. Eenmaal op de tocht naar boven nog even door de sneeuw gelopen en wie kwamen we tegen… Bert en Anita, zij gingen ook vandaag hier naar toe maar omdat wij nog een attractie wilden doen zijn we apart gegaan. Hun besloten om de 3 uur durende wandeling naar beneden te gaan lopen. Wij lopen naar boven waar we onze broodjes op eten om daarna om 13 uur weer met de lift naar beneden te gaan. Deze had pauze van 12-13 uur. Eenmaal beneden gaan we met de auto naar het Maltadal toe rijden. Dit is ook een panorama weg naar het hoogste stuwmeer van Karinthië. Dit was een erg mooie weg om te gaan rijden en ook boven over de stuwdam gelopen. Hier hadden we wederom mooie uitzichten. Na binnen nog even een tentoonstelling bekeken te hebben zijn we langzaam teruggereden. Toen we door het dorpje Gmünd reden besloten om het Porsche Museum ook maar even te bezoeken. Hier hebben we een half uurtje rond gelopen om daarna naar de camping terug te rijden. Vandaag viert de camping dat ze 50 jaar bestaan. Dit vieren ze met een grillavond met live muziek. Eerst speelt er een orkest uit het dorp en daarna nog 2 mannen die ook een leuk avondje vermaak bezorgen. We zijn hier ook met een aantal van de camping naar toe geweest. Het was een gezellig avondje.