Dag 3 - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Ellen

18 Juni 2014 | Oostenrijk, Döbriach

Vandaag gaan René en ik naar de Reisseck bergbahnen. Dit is een treintje wat de hoogte in gaat en op sommige stukken wel 82% stijgt. We moesten hier 3x overstappen en de laatste was een treintje wat recht over een spoor liep en door een tunnel ging. Hierna stonden we bijna met onze voeten in de sneeuw. We waren hier op een hoogte van 2200 meter boven zeespiegel. Na een paar minuten gelopen te hebben stonden we toch echt met de voeten in de sneeuw. We hebben hier dik 1.5 uur rondgelopen en door de sneeuw gebanjerd. We zijn naar beide stuwdammen gelopen die zich bovenop de berg bevinden. Dit meer heet Reisseck 1, en Reisseck 2 is in aanbouw zagen we van bovenaf. Na de 1.5 uur gelopen te hebben zijn we maar gaan lunchen in het restaurant bij het treinstation. Hierna konden we met het treintje van 14.40 uur naar beneden. Dit hadden we aan moeten geven bij het kopen van de treinkaartjes. Na een rit van ongeveer een half uurtje en 3x overstappen waren we weer in het dal. Hier zijn we via de supermarkt teruggereden naar de camping om hier nog een zeer verfrissende duik te nemen in het zwembad op de camping. OM half 6 zijn we met een ploegje naar het restaurant gegaan om de Nederlandse WK wedstrijd te kijken. Omdat we gewonnen hadden kregen alle gasten die er zaten een schnaps, dat was erg lekker. Hierna nog even met Bert en Anita bij de tent een kop koffie en een borrel gedronken.