Toscolano/Maderno dag 3 - Reisverslag uit Toscolano-Maderno, Italië van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Toscolano/Maderno dag 3 - Reisverslag uit Toscolano-Maderno, Italië van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Toscolano/Maderno dag 3

Blijf op de hoogte en volg Ellen

14 September 2012 | Italië, Toscolano-Maderno

Vandaag gaan we naar Venetië. Na het ontbijt hebben we broodjes gesmeerd, drinken ingepakt en zijn we vertrokken naar Desenzano. Hier konden we als dichtsbijzijnde punt vanaf de camping een trein pakken naar Venetië. We waren hier om 5 oor 10 en om 7 over 10 ging de trein. We zijn maar snel in de rij bij het loket gaan staan en hadden 5 minuten onze kaartjes voor de trein naar Venetië. Toen de trein er was ( ook hier kunnen ze 5 minuten vertraging hebben ) zijn we ingestapt. We stapten in wagon 4 in en al snel kwam het idee dat we wel eens vaste plekken konden hebben ( er stonden allemaal cijfers en letters boven de stoelen ) en ja wij konden de trein helemaal door op naar wagon 9. Hier uiteindelijk bij onze plaats gekomen zaten er al mensen, nou ja zijn er maar aan de andere kant van het gangpad bij gaan zitten. Anderhalf uur later waren we in Venetië en zijn hier rond gaan lopen. Na ook maar een kaart gekocht te hebben met de plattegrond erop zijn we richting het San Marco plein gaan lopen. Hier hebben we lekker onze broodjes gegeten en van het uitzicht genoten en de gebouwen die er staan. Na een rondje over het plein gelopen te hebben zijn we richting een van de kanalen gelopen en hier weer even rond gekeken. Zo zagen we Venetië ook vanaf het water en was ook erg leuk om dit mee te maken. Hierna zijn we uitgestapt bij het station en hier een kaartje gekocht bij de automaat. Bij de automaat konden we onze eigen zitplekken uitkiezen en hierna gingen we richting de perrons. Na even gewacht te hebben stond ook onze trein vermeld op het aankondigingbord. Nu zijn we direct maar doorgelopen naar de goede wagon. Ditmaal moesten we wel in wagon 4 zitten. Hierna moesten we nog even wachten voordat de terugreis begon. Eenmaal terug bij het station waar we ingestapt waren teruggereden naar de camping en de supermarkt. Hier was aardappels gehaald om vanavond de overgebleven worstjes van de barbecue te kunnen eten met gebakken aardappels.