Toscolano/Maderno dag 2 - Reisverslag uit Toscolano-Maderno, Italië van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Toscolano/Maderno dag 2 - Reisverslag uit Toscolano-Maderno, Italië van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Toscolano/Maderno dag 2

Blijf op de hoogte en volg Ellen

13 September 2012 | Italië, Toscolano-Maderno

Vandaag komt het zonnetje al enigszins weer wat door de bomen te voorschijn als we wakker worden. Na het ontbijt zijn we het dorp ingelopen, hier was een markt met vele lokale producten, zowel eten als kleding en souveniers. Hier een tafelkleed voor ( di ) mama gekocht, omdat ze deze graag wilde hebben. Hierna besloten om de auto te pakken en verder te rijden langs de westkust van het gardameer naar Sirmione. Sirmione is een schiereiland in het gardameer met een mooi uitzichtpunt. Hier ook meteen een lunch genuttigd. Eenmaal de rekening gekregen zagen we een woord staan dat we niet kenden. Ik kreeg een helde ingeving en wat bleek er was 2 maal geld gerekend voor bestek. Ik had dit al een keer eerder meegemaakt in Italie en wist achteraf dat dit kon gebeuren. Nou ja ons eten betaald en toen een leuke wandeling gemaakt richting het uitzichtpunt. Dit was leuk om te zien. Hierna zijn we naar een kasteel/burcht aan het begin van het schiereiland. Hier kregen we korting omdat we nog jong zijn ( 18-25 jaar was studententarief ) en hebben deze ook bezichtigt en helemaal doorgelopen. Dit was een leuk kasteel/burcht om even te bekijken. Hierna zijn we teruggereden over de vele rotondes die de weg kende richting de supermarkt want de barbecue gaat vanavond gebruikt worden. Eenmaal terug op de camping was het al bijna rond etenstijd en dus hebben we de boel klaargemaakt en gezet om te gaan beginnen. Een poosje later kregen wij van onze Italiaanse buurman te horen dat het goed rook en ons smaakte het ook lekker, we hadden alleen wel iets teveel gekocht maar daar vonden we vast wel weer een oplossing voor. De avond doorgebracht in de tent want de zon is al vroeg verdwenen, want hij gaan aan onze kant van het meer onder. Ook stond onze tent onder wat bomen waardoor we al snel geen zon meer hadden. De avonden waren over het algemeen wat fris en bijna elke avond hadden we wel een vest aan op een gegeven moment.