Hinterglemm - Toscolano/Maderno - Reisverslag uit Toscolano-Maderno, Italië van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Hinterglemm - Toscolano/Maderno - Reisverslag uit Toscolano-Maderno, Italië van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Hinterglemm - Toscolano/Maderno

Blijf op de hoogte en volg Ellen

11 September 2012 | Italië, Toscolano-Maderno

Vandaag vertrekken wij uit Hinterglemm. Om 7 uur ging de wekker en kwam ik er achter dat ik na gisteren toch behoorlijk veel spierpijn door mijn hele lichaam had, maar goed, ik had ook niet anders verwacht na al dat klimmen,klauteren en tokkelen. De laatste spullen werden ingepakt en klaargezet om ingeladen te worden, maar eerst even genieten van een laatste ontbijt in het hotel. Na het ontbijt was het René die grotendeels de auto ingepakt heeft omdat ik gewoonweg geen tassen kon tillen en de lift niet aanwezig was in het hotel. Hierna uitgecheckt en zijn we op weg gegaan naar Italië. Dit hebben we gedaan via de Grossglockner Hochalpenstrasse te rijden en hierna zijn we nog even doorgereden naar een ander stukje van de Grossglockner naar de Kaiser Franz Josefs Höhe. Hier ligt eeuwige sneeuw, en ik was hier al eens geweest maar nu was de sneeuw weer verder weg als de vorige keer dat ik er was, je kunt hier met de Gletscherbahn (treintje ) naar beneden maar besloten om dit niet te doen en lekker door te rijden. Nou ja rijden zat er voor mij vandaag niet in dus kon ik mooi van het uitzicht genieten en foto’s maken.
Na de weg vervolgt te hebben zijn we richting de Staller Sattel pas gereden. Dit was ook wederom een leuk weggetje maar hier mag je alleen het eerste kwartier van het uur richting Italië, helaas wij waren er om 17 over en het stoplicht was al rood. Toen maar besloten om te wachten totdat iedereen vanaf Italië naar Oostenrijk was gereden ( dit mag van de 30e tot en met de 45e minuut van elk uur ) en meteen maar even geluncht.
Toen wij aan de beurt waren in het nieuwe uur om te kunnen rijden hebben we dit dan ook gedaan en dit was een leuke weg om naar beneden te rijden. Hij was niet zo heel smal maar inderdaad 2 auto’s naast elkaar had ook niet gepast. Bovenaan de berg hadden wij de grens gepasseerd en waren dus al in Italië. Na deze weg zijn we richting de snelweg gaan rijden om een eindje voor het gardameer begon weer de mooie binnendoor route te gaan pakken. Hierna kwam al snel het gardameer in zicht en hebben de rest van de weg aan de westkant van het meer langs gereden. Aan deze kant ligt ook onze bestemming Toscolano/Maderno. Eenmaal in Toscolano stond er al snel een bordje met Camping Toscolano, hier moesten we zijn en we vonden al snel de camping. Deze had een mooie authentieke entree en we moesten onder een soort van poort door om op de camping te komen. Hierna ons gemeld bij de receptie en al snel kwam de reisleidster op deze camping van Vacansoleil ons verwelkomen en om ons onze tent te wijzen. Na wat uitleg werd de auto gehaald en konden we gaan inrichten. Het was wel even omschakelen om van hotel naar tent te gaan maar goed dat zal vast wel wennen. Wat ook omschakelen was zijn de Italiaanse toiletten. Nou ja toilet kan je het niet echt noemen, meer een luxe gat in de grond met een doortreksysteem. Helaas door de spierpijn voor mij niet echt mogelijk om deze toiletten te gaan gebruiken, dus een rondje op de camping werd al snel gemaakt en een groter toiletgebouw werd gevonden. Hier waren ook normalere toiletten zoals we in Nederland gewend zijn, zonder bril maar goed dat nam ik graag voor lief. Het zwembad hebben we even vanaf de rand bekeken en daarna even doorgelopen naar het Gardameer, hier even met de voetjes ingestaan om daarna weer terug naar de tent te lopen.
Deze avond zijn we bij de camping in het restaurant een lekkere pizza gaan eten die heerlijk smaakte.