Hinterglemm, dag 4 - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Hinterglemm, dag 4 - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Hinterglemm, dag 4

Blijf op de hoogte en volg Ellen

10 September 2012 | Oostenrijk, Hinterglemm

Vandaag onze laatste dag in Hinterglemm,
We werden alweer vroeg door de zon gewekt en zaten dan ook al rond 8 uur aan het ontbijt.
Na een goed en stevig ontbijt weer naar het eind van het dal gereden om daar om 10.20 uur in het treintje ( trekker met trein ombouw ) en wagons naar de berg te vertrekken. Hier waren we zaterdag al om het boomtoppenpad te lopen maar nu gingen we de hochseilbahn doen, dit is klimmen,klauteren, en tokkelen. http://www.hochseilpark.at . Na de aanmeldingsformulieren ingevuld te hebben, een sanitaire stop te hebben gemaakt ( eenmaal in je klimtuig lukt dit niet meer zo goed ) en onze formulieren ingeleverd te hebben kregen we onze uitrusting.
Dit was een tuigje waar je instapte en daar hingen 2 haken aan die over ijzerdraad gleden om je te zekeren en nog een soort haak maar dan een die rolt voor als je naar beneden tokkelt/afdaalt naar de andere kant van de lijn. Hierna kregen we uitleg van een medewerker hoe we alle attributen moesten gebruiken en hoe we het parcours door moesten met de uitrusting.
Hierna zijn we gestart met een lichte baan (parcours 1 ) waar het eerst klimmen en klauteren en over 'wankelige/wiebelige' bruggetjes werden geleid om ook nog naar beneden te kunnen tokkelen.
Na dit lichte parcours even wat gedronken en een tussendoortje gegeten om daarna naar parcours 2 te kunnen gaan. Hier gingen we zelfs met een slee naar de overkant, dit was ook een leuk onderdeel, maar ook dit sleetje wiebelde af en toe even, gelukkig ben je goed gezekerd. Hierna gingen we het bos in en ging René zelfs nog even aan een stang hangen om aan de overkant te komen. Dit was een zware variant van dit parcours en ik heb de middel genomen, alleen toen kwam ik op een punt dat ik echt even niet meer verder durfde omdat de volgende overbrugging erg wiebelig was en ik het niet zag zitten om de overstappen te moeten maken.
Op het punt waar ik was een poosje gewacht tot René beneden was zodat hij kon vragen voor mij of ik ook terug mocht via de hindernis die ik als laatst had genomen. Dit kon niet zonder vragen omdat er een bordje met eenrichtingsweg stond, en ik wilde het risico niet lopen om te vallen o.i.d. zonder zeker te weten dat ik veilig terug kon lopen om vanaf daar de lichtere route te nemen. Na dit parcours afgemaakt te hebben we een anders parcours genomen die even zwaar zou zijn maar met minder 'enge' dingen.
Ook hier had ik even een moment dat ik even mijn rust moest pakken en mezelf op moest peppen, na dit gedaan te hebben toch de hindernis genomen en ook dit parcours afgemaakt.
Tot slot hebben we nog het megaparcours genomen, deze is 1,6 kilometer lang met nog meer klimmen,klauteren en afdalen. Hier bij een afdaling blijven hangen vlak voor het einde, tja toen moest ik mezelf naar het eind trekken, dit voelde ik toch wel even in mijn spieren en dit was best wel behoorlijk zwaar, maar goed ik ben er gekomen en René kwam na mij dezelfde afdaling maken en moest ook even zichzelf naar het eind trekken. Hierna is René als eerste gegaan om mij te kunnen helpen bij het volgende platform mocht ik er niet helemaal goed op uit kunnen komen. Nou ik had zijn hulp ook zeker nodig en was dankbaar dat hij er was. Hierna nog een paar afdalingen gemaakt en nog wat geklommen.
Vervolgens heb ik het parcours iets eerder afgeslagen omdat ik daar naar beneden toe kon om bij het begin te kunnen komen, René heeft de 1,6 kilometer wel volbracht maar het laatste stukje was toch wel zwaar geweest voor mij.
Hierna de uitrusting ingeleverd en het 'treintje' terug naar het dal gebracht. De tijd ging erg snel vandaag dus we hadden niet eens door dat het al 15.20 was.

In het dal even wat boodschappen gedaan voor de reis van morgen. Hierna lekker naar het hotel gegaan met het plan om op het balkon te gaan zitten, helaas hierna ging het al snel regenen en onweren dus zijn we maar binnen gaan zitten en ons lekker gaan opfrissen, en de pijnlijke spieren behandeld.

Rond half 7 was het etenstijd en hebben we een salade met asperges gegeten ( nou ja de asperges waren aan mij niet besteed, maar de sla en het toebehoren smaakte lekker ), hierna kwam een knoflookroomsoep welke goed smaakte. Als hoofdgerecht was er varkensvlees met een sausje en lekkere frieten. Toetje was een goedvullende Sachertorte.

Hierna even de spullen alvast wat ingepakt om morgen naar het land van de Pizza

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Hinterglemm

Ellen

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 14891

Voorgaande reizen:

16 Juni 2014 - 02 Juli 2014

Karinthië 2014

13 Juli 2013 - 28 Juli 2013

Thailand

06 September 2012 - 29 September 2012

Oostenrijk, Italië, Frankrijk

Landen bezocht: