Hinterglemm, dag 3 - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Hinterglemm, dag 3 - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Hinterglemm, dag 3

Blijf op de hoogte en volg Ellen

09 September 2012 | Oostenrijk, Hinterglemm

Gisteren wisten we nog niet wat we die avond gingen eten dus dat zal ik eerst nog even vertellen: gisteravond startten we met een salade, de dressing was mij iets te zuur en René houdt ook niet erg van salade maar we hebben het geproefd, gelukkig zat er ook wat brood bij om op te eten :). De soep was een aspergecrèmesoep, ik ben er helemaal niet gek op maar heb hem toch opgegeten om toch iets binnen te krijgen ( zal ik ooit dan nog eens leren alles te eten???). Het hoofdgerecht was een stukje rundvlees in goulashsaus met een Oostenrijkse rijstsoort :) zag er anders uit als de Nederlandse rijst in ieder geval. Hierna kregen wij chocolademousse toe :) dat smaakte best goed.
Na het eten weer lekker op de kamer gezeten en hier nog wat gelezen en een filmpje gekeken :) om daarna lekker te gaan slapen.

Dan nu wat we vandaag gedaan hebben.
Na het ontbijt zijn we weer naar de Reiterkogel vertrokken om daar als het enigszins mee zit de wandeling te maken die we gisteren eigenlijk wilden maken, maar dit niet konden door mijn spierpijn.
Eenmaal boven een wandelpad gekozen waar we na een half uurtje een hut tegen zouden komen en hier konden beslissen wat we gingen doen, of doorlopen naar beneden of terugkeren naar het bergstation van de Reiterkogel.
Bij de Rosenwaldhütte gestopt en een lekkere kop thee gedronken, hier ook besloten om ondanks nog wel gevoeligheid van mijn heupen en de spieren toch langzaam naar het dal toe te gaan lopen. Hiervoor eerst wat pijnstillers genomen zodat het mogelijk nog enigszins minder gevoelig zou worden. Na de kop thee zijn we dan langzaam vertrokken naar de volgende hut die halverwege de Rosenwaldhütte en het dal ligt. Hier kwamen we na ongeveer 3/4 uur lopen aan en eerst even wat zitten uitrusten en drinken. Hierna even de kaart bekeken en hier zijn we aan de kleine Schnitzel met frietjes gegaan. Dit smaakte zeer goed met een prachtig uitzicht erbij. Na deze lunch bij Sonnhof door hun tuin teruggelopen naar het wandelpad.
Deze leidde ons onder een skilift door en door het weiland/veld. Beneden in het dal wilden wij de wandelbus nemen en hebben we de goede halte gezocht. Na een klein tijdje kwam er wel een lijnbus maar geen wandelbus, na nog een half uurtje gewacht te hebben in het bushokje ( en nog steeds geen wandelbus ) toch besloten om de laatste kilometers en minuten toch ook maar naar het hotel toe te lopen. Dit duurde ongeveer nog 45 minuten en dit voerde ons langs een mooi stroompje richting Hinterglemm. In het dorp nog even genoten van een heerlijk schepijsje die ons goed smaakte na deze wandeling!

Na deze toch nog heerlijk genoten van het lekkere zonnetje op het balkon van onze hotelkamer.
Rond half 7 was het weer tijd om te eten en zaten we nog maar met 4 mensen te eten ( inclusief wij zelf ). Nu gingen de gangen nog sneller achter elkaar aan, eten, afhalen en weer verder eten. Helaas was dit ook niet mijn favoriete maaltijd maar goed wederom van alles iets gegeten.
Voorgerecht: sla met een gevuld broodje met kaas (soort kaassouffleetje) en een tomatensausje in bladerdeeg. Soep met een bal gehakt ( zie foto's ). Hierna kregen we een kippenbout met rijst met doperwten, en als nagerecht ijs.

En voor nu lekker rustig aan doen op de hotelkamer en zo nog even een filmpje kijken.
Morgen helaas de laatste dag in Hinterglemm maar we gaan er een leuke dag van maken:)!

• 09 September 2012 - 22:00

Arjan:

Leuk om je zo te volgen en te lezen, goeie reis verder en Groeten, Arjan