Hinterglemm, dag 2 - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Hinterglemm, dag 2 - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Hinterglemm, dag 2

Blijf op de hoogte en volg Ellen

08 September 2012 | Oostenrijk, Hinterglemm

Vanmorgen wakker geworden met best veel spierpijn, en niet in de kuiten zoals ik verwacht had, maar in de heupen. Dit zal wel komen doordat ik niet gewent ben om in de bergen te wandelen. Vanmorgen eerst maar eens een warme douche genomen en wat pijnstillers ingenomen ( heb ik ze in ieder geval niet voor niets meegenomen ). Hierna zijn we weer van het ontbijt gaan genieten en daarna besloten om langzaam naar het dorp te lopen en van daaruit met de kabelbaan naar het bergstation van de Reiterkogelbaan te gaan. Hier boven genoten van het mooie uitzicht en een lekker kopje thee.
Ook de uitbater was zeer vriendelijk en vroeg nog even of we hier vaker waren geweest en vertelde ons dat het sowieso totdat wij verder trekken mooi weer blijft. Dat was natuurlijk een goed bericht. Ook boven nog weer een foto gemaakt met de camera die vast op de berg staat. Deze is ook weer te vinden onder de foto's.

Hierna besloten om naar beneden te gaan met de kabelbaan en niet te voet zoals de planning gisteravond nog was. Eenmaal beneden heeft René de auto gehaald en zijn we naar het einde van het dal gereden om daar met een treintje naar een andere berg te gaan. Hier is een pad met wat bruggen en de Golden Gate brug van de ... Ook is hier een Hochseilpark waar je met wat klimmen en klauteren ook weer naar beneden kunt afdalen. Besloten om dit laatste nog niet te doen vandaag i.v.m. mijn spierpijn maar nog wel in de tijd dat we hier zijn dit te gaan doen. Hier hebben we geluncht. Ditmaal een grillworst met frieten ( wederom erg zout ). Na de lunch zijn we de brug over gegaan en het pad wat erbij hoorde gelopen, dit ging op zich redelijk maar spierpijn bleef voelbaar ( helaas ). Na dit gedaan te hebben langzaam naar de halte van het treintje gelopen om weer naar de auto toe te kunnen. HIerna de auto gepakt naar Saalfelden om te rodelen. Hier met een stoeltjeslift omhoog gegaan om met de rodelbaan naar beneden te kunnen. Deze is 1,6 kilometer lang en gaat soms best hard, maar het was wel superleuk om te doen. Vnauit de stoeltjeslift konden we Zell am See zien liggen met de Zellersee.
Na het rodelen besloten om nog even door te rijden naar deze plaats en hier even langs het meer gelopen ( in het duits is een see een meer ) en door de winkelstraat. Hierna weer naar het hotel gereden om nog even tot rust te kunnen komen en de reisverslagen te kunnen plaatsen. Wat we vanavond is eten is nog een verrassing aangezien we vanmorgen niet gevraagd werden wat we wilden eten. Ik ben benieuwd!