Dag 8 - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Dag 8

Blijf op de hoogte en volg Ellen

23 Juni 2014 | Oostenrijk, Döbriach

Vanmorgen hebben we besloten om toch weer gaan te proberen om te wandelen. Ditmaal gaan we naar het drielandenpunt van Oostenrijk, Slovenië en Italië. We moeten eerst met de auto naar het plaatsje Arnoldstein rijden om daar de kabelbaan omhoog te pakken. Eenmaal boven lopen we eerst een stukje naar beneden om daarna zo’n 15 minuten te klimmen naar het drielandenpunt. Eenmaal boven zagen we meteen een aantal paarden die totaal niet mensenschuw waren. Dit hadden René en ik daar nog nooit eerder gezien in het verleden. We zijn immers allebei al eens op het drielandenpunt geweest. Eenmaal boven gaan we even door alle drie de landen heen lopen, eerst Italië, daarna door naar Slovenië. Hierna hebben we besloten om over een stukje piste weer langzaam aan terug naar het bergstation van de kabelbaan te lopen. Hier hadden ze nog lunchpauze dus hadden wij ook mooi de tijd om een broodje te eten en wat te drinken. Dit lukte prima in de zon. Even later kwamen er toch wat wolkjes voor de zon en hebben we de beschutting opgezocht. Toen was het ook weer prima vertoeven. Eenmaal weer terug bij het dalstation hebben we besloten om naar de Aussichtsturm Pyramidenkogel te gaan. Dit was een nieuwe variant van die Ellen in het verleden al heft bezocht. De huidige is de derde versie van de toren en bestaat sinds 2012. Hier gingen we eerst met de lift 10 verdiepingen omhoog om daarna met de trap naar beneden te gaan. Dit had Ellen beter niet kunnen doen want op de 2e verdieping ging de enkel toch weer opspelen, ’s avonds toch maar weer de enkelband omgedaan. Na het bezoek aan deze toren pakten donkere wolken zich al samen en hebben we besloten om terug naar de camping te rijden. Eenmaal op de camping kregen we ook wel wat donkere wolken te zien. Ook vanavond hebben we met een groepje van 6 de wedstrijd van Nederland bekeken onder het genot van een maaltijd. Dit maal bij de buurcamping op het terras. Eenmaal aan de wedstrijd begonnen begon het bij ons te plenzen van de regen. Tussen de buien door gelukkig terug kunnen lopen naar de camping.