Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Ellen Schepers

Blijf op de hoogte en volg Ellen

15 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Vandaag staan we rond kwart voor 7 op.
Hierna gaan we douchen en ontbijten, we hebben overigens heerlijk geslapen want daar waren we hard aan toe. Na het ontbijt nog even terug naar de kamer waarna we om 8 uur in de lobby verwacht worden. Hierna gaan we met de bus Bangkok in. In de bus krijgen we eerst uitleg over de gekleurde buddha' s, er zijn er 9. Voor elke dag van de week één en voor de woensdag 2, een voor de ochtend en een voor de middag/avond. Dan rest er nog een een en die is voor de mensen die niet weten op wat voor dag ze geboren zijn. De kleur van de maandag is geel. Daar hoort ook een verhaaltje bij die we horen in de bus. Iedereen krijgt ook te horen op wat voor je geboren bent, ik op een vrijdag, René op dinsdag, hierna rijden we langzaam aan, wegens drukte op de weg, aan de linkerkant van de weg richting een tempel. Hier bezichtigen we de tempel (What Tramith) en zien we ook monniken bidden. In deze tempels staat een gouden buddha. Vrouwen mogen niet bij de monniken in de buurt komen en het liefst 1 meter afstand houden als je bij ze in de buurt komt. Na deze tempels gaan we een wandeling door China town maken. Hier komen we ook over een voedsel & waren markt. Het voedsel zag er niet allemaal even lekker uit ( rook ook niet altijd even prettig) maar goed. Dat accepteerden we maar. Verder waren alle dingen per categorie ingedeeld, alle schoenenwinkel bij elkaar, alle elektronica bij elkaar etc. Na deze wandeling begeven we ons naar het koninklijk paleis waar de Emerald Buddha te zien is. Helaas vandaag even niet, waarschijnlijk krijgt hij andere kleding aan. Dit maal van het regenseizoen. Dit omkleden gebeurd dooreen lid van het koninklijk huis en mag door niemand anders gedaan worden. Wel een stukje kunnen zien door de open deuren. Na dzee bezienswaardigheid ook bezocht te hebben, zijn we naar ons lunch restaurant gegaan om daarna te gaan varen door de kanalen van Bangkok. Dit lijkt erg op Venetië, in het water vwel dingen gezien zoals grote vissen, Varanen en heel veel afval. Na deze tocht zijn we terug naar het hotel gegaan. Hier hebben we een verfrissende duik genomen in het zwembad. Na hier een poosje ingezeten/gezwommen te hebben, zijn we ons klaar gaan maken voor het diner. Deze was vanavond optioneel en hier hebben wij aan deelgenomen. Dit vond plaats in Siam Niramith. Dit is een stukje Chinees dorp met huizen en gebruiken uit verschillende streken van Thailand. Hiena hebben we gegeten in een restaurant met een buffet om daarna naar een theatershow te gaan kijken met gebruiken en dansen uit verschillende regio's en tijden in Thailand. Dit wad een mooie show en we hebben mooie dingen gezien. Ook even voor de show begon ging het regenen. Gelukkig konden we overdekt lopen. Toen de show afgelopen was was het regenen gestopt. Rond tien uur waren we terug in het hotel en zijn we lekker gaan slapen.