Bangkok - Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Bangkok - Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Bangkok - Kanchanaburi

Door: Ellen Schepers

Blijf op de hoogte en volg Ellen

16 Juli 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Vandaag gaan we Bangkok verlaten dus gaan we vroeg op, vandaag hebben we om half 6 de wake up call . Hierna is het douchen en daarna de koffer verder inpakken. Om 6.15 uur moeten de koffers buiten de deur afkraakt en gaan wij maar vast ontbijten. Hierna nog even toiletteren en tanden poetsen. Dan moeten we om 7 uur klaar staan en nog even de koffer aanwijzen zodat we zeker weten dat ze mee komen. Hierna gaan we 1.5 uur rijden met de bus naar de drijvende markt. Dit is het plaatsje Ratchaburi, de markt heet Damnoen Saduak. Onderweg legt de gids Peter nog het een en ander uit. Buiten de bus doet Yangyong dit, buitenlandse gidsen mogen dit niet doen. Na anderhalf uur zijn we op de plek van bestemming en stappen we in het bootje. Hier maken we een tochtje van ongeveer 20 minuten waarna we over de toeristenmarkt lopen en alléén kijken. Hier verderop drinken we koffie bij een tentje, deze heeft ook op de gevel staan dat er lekkere verse koffie is, dit klopte ook. Hier kopen we ook tijgerbalsem, 3 potjes voor 100 baht, 100 baht staat ongeveer gelijk aan 2.50€. Het vrouwtje waar wij dit kochten ging ook een aantal mensen even kort masseren ( zonder balsem). Dit was wel lekker. Dit vrouwtje kent ook Nederlands en roept met regelmaat dat ze goedkoper is dan de Hema. Ook heeft ze in de Nederlandse krant gestaan. Hierna gingen wij rond 10 uur verder Thailand in, nu gingen we naar het museum van de Birma spoorlijn, dit was erg indrukwekkend. Ook was hier een van de drie begraafplaatsen voor de slachtoffers van de aanleg van de spoorlijn. Er zijn 2 van in Thailand en 1 Myanmar(Birma). De begraafplaats die wij bezocht hadden ligt in het plaatsje Kanchanaburi. Na de begraafplaats zijn we gaan lunchen bij een restaurant aan de River Kwae. Hier ligt ook de spoorbrug die destijds gebombardeerd is. Hier hebben we overgelopen want een deel is weer herbouwd. Dit was ook indrukwekkend om te zien. Hierna zijn we richting het hotel gereden waar we 1 nacht verblijven. Dit was een resort. We hebben nog even lekker verkoeling gezocht in het zwembad om daarna met zijn allen te eten. Ditmaal zaten we met zijn allen in 1 gebouw met losse kamers, gaf een beetje een schoolreisje gevoel. Na het eten nog even geborreld met een aantal mensen om daarna maar eens te gaan inpakken weer en te gaan slapen.