Lyon - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Lyon - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Lyon

Blijf op de hoogte en volg Ellen

24 September 2012 | Frankrijk, Lyon

Vandaag begint onze dag met een uitgebreider ontbijt dan dat we gewend waren. Weer iets meer keus in soorten brood en beleg.
Na het ontbijt begeven we ons naar een metrostation om allereerst een dagkaartje voor de tram/metro/bus ( oftewel openbaar vervoer ) te kopen. Hierna gaan we met de metro naar het tourismebureau maar hier hebben we niet veel kunnen vinden. De dame die ons gisteren bij het hotel verwelkomde die had ons ook al verteld wat de plekjes van Lyon waren om te bezichtigen.
Allereerst zijn we met een kabeltreintje een van de 2 wegen omhoog gegaan. Na bij het eindstation wat rondgelopen te hebben zijn we naar het Romeins theater gegaan. Dit theater stamt uit de romeinse periode en is opgegraven en wordt nog deels hersteld. Hier een poosje rondgekeken en gelopen en hierna het treintje weer terug genomen naar het station wat beneden lag. Hierna hebben we het andere treintje gepakt naar de Notre-Dame de Fourvière. Dit is een mooie kerk met een zoals het ons leek 2 verdiepingen en nog een kleine kapel ernaast. Dit was best wel apart om te zien. Hierna zijn we weer teruggegaan naar het station beneden om daar ook ene plekje te zoeken om te lunchen. Na de lunch hebben we ons naar het Opera/theatergebouw begeven om deze te bewonderen. Dit was op zich ook wel een leuk gebouw.

Na ook deze bewonderd te hebben zijn we naar een shoppingcentrum gegaan met 3 verdiepingen en hebben hier een poosje rondgelopen en gekeken of we nog iets konden inden om te kopen. Helaas dit niet gelukt wel even een drankje gedronken bij de Mc Donalds om ook even tot rust te komen. Na dit 'inspannende' winkelen zijn we met de tram teruggegaan naar het hotel om daar even lekker niks te doen. 's Avonds Lyon weer ingegaan met de metro om lekker te gaan eten.
Vanavond ook weer 3 gangen met vooraf carpaccio, als hoofgerecht voor mij spaghetti carbonada en voor René een wokmix. Als toetje hadden we allebei een bakje met Ben&Jerry's ijs. Hierna hebben we ons weer naar het hotel begeven om hier de laatste nacht in Lyon door te brengen.