Castellane - Lyon - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Castellane - Lyon - Reisverslag uit Lyon, Frankrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Castellane - Lyon

Blijf op de hoogte en volg Ellen

23 September 2012 | Frankrijk, Lyon

Vanmorgen om 7 uur ging de wekker, om hierna nog een lekkere douche te nemen en de laatste spullen weer in te kunnen gaan pakken.
Toen alles was ingepakt hebben we meteen de auto maar ingepakt zodat we alleen nog maar hoefden te ontbijten.
Na het ontbijt genuttigd te hebben en het hotel betaald te hebben konden we vertrekken, we zaten dan ook al mooi op tijd in de auto.
Het was buiten zelfs nog maar 6 graden ( brrr ).
In de auto zijn we de route de Napoleon verder gaan rijden naar Grenoble. Hier kwam Napoleon aan nadat hij gevlucht was vanaf het eiland elba. Om uiteindelijk na 6 dagen in Parijs aan te komen.
Deze weg heeft mooie landschappen en soorten wegen in zich, een mooie vlakke rechte weg maar ook de mooie bochtige weggetjes die we ook in de bergen kennen. Een zeer afwisselende route dus.
Omstreeks het middaguur kwamen we bij Grenoble aan en hebben hier even wat gegeten zodat ik hierna weer verder kon rijden naar Lyon.
In Lyon kwamen halverwege de middag aan zodat we meteen even de stad konden verkennen.
In Lyon was deze dag ook een skatewedstrijd aan de gang waar wij nog een groot deel van de wedstrijdskaters hebben kunnen zien.
Na wat rond gelopen te hebben in Lyon was het al weer tijd om te gaan eten. Hier hebben we bij een Hipporestaurant gegeten. Het heeft iets weg van een mc donalds maar dan met ander soort eten meer richting de 'betere' vleesgerechten. Hier hebben we gekozen voor een voor-, hoofd-, en nagerecht te weten: carpaccio, steak en creme brulee na.
Na het eten hebben we onze weg terug gelopen richting het hotel om daar de avond door te brengen.