Castellane dag 3 - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Castellane dag 3 - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Castellane dag 3

Blijf op de hoogte en volg Ellen

20 September 2012 | Frankrijk, Castellane

Vandaag hebben we een leuke dag voor de boeg, we gaan allereerst lekker ontbijten en daarna het dorp in. In het dorp lopen we het eerste bureau binnen dat rafttochten organiseert en wat buiten een aankondigingbord heeft staat waar op staat dat ze nog 6 mensen zoeken voor deze middag om te gaan raften. Hier hebben we ons dan ook maar meteen voor aangemeld. De tocht gaat om 13.00 uur beginnen dus na het boeken lopen we direct maar even door naar de supermarkt om onze lunch te gaan kopen. Om 13.00 uur hebben we ons verzameld bij de vertrek plek en kregen we de nodige uitleg voordat we de 12 kilometer lange tocht zouden gaan raften. We zaten met nog 4 anderen en de leider in een raftboot. Na de uitleg gingen we van start en onderweg hebben we mooie en leuke dingen gezien. Ook zijn we een aantal keer gestopt om eventueel een sprong in het water te kunnen maken ( hebben wij niet gedaan ) of om wat uitleg over de natuur en rivier te krijgen. We staken er dus ook nog wat van op. Na vele afdalingen, botsingen en stromingen kwamen we na ongeveer 2.5 uur aan op de plek waar we opgehaald zouden worden. Hier konden we ons ook verlossen van de wetsuits en reddingsvesten die we aan hadden gekregen. Het wat een zeer leuke ervaring om dit ook een keer mee te mogen maken en om te doen. ’s Avonds zijn we heerlijk bij het restaurant gaan eten waar we dinsdag ook geweest waren, dit beviel immers goed. Hier hebben dan ook meteen maar even geproost op ons 2 jaar samenzijn en genoten van een overheerlijk kippetje met een heerlijk sausje en een ijsje toe.