En we zijn vertrokken! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu En we zijn vertrokken! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

En we zijn vertrokken!

Blijf op de hoogte en volg Ellen

06 September 2012 | Oostenrijk, Hinterglemm

Vanmorgen rond half 5 ging mijn wekker, en daarmee werd René ook wakker want die was woensdagavond al naar Wachtum toe gekomen,
Toen snel de wekker uit want de rest van het huis sliep immers nog,
Een broodje werd gesmeerd en gegeten om toch nog enigszins te ontbijten. Ook de kat vond het heel fijn dat er mensen vroeg wakker waren en deze werd nog even uitgebreid geaaid en gekroeld door René.
Hierna werd al vrij snel de koelbox ingeladen en alles nog even een beetje netjes geschikt in de auto. Om 5.05 uur zaten wij in de auto om naar het Oostenrijkse Hinterglemm af te reizen.
De reis ging vrij voorspoedig en na een uurtje of vier moest er getankt worden, want ons gas was op. Hup de autoweg af en bij een tankstation even kijken of er iets van LPG te vinden was,
Helaas bij deze pomp niet het geval, wel een toilet wat ook niet onaangenaam was, hier ook meteen even een broodje gepakt en we konden weer even verder naar het volgende tankstation. Deze kwam al vrij snel en hier hadden ze gelukkig wel LPG, na even gecheckt te hebben welke soort we moesten hebben ( er hingen 2 slangen met 2 verschillende soorten aansluitingen ) kon er getankt worden. Hierna nog even een kop koffie gedronken en toen weer verder gereden.
Nu was het mijn beurt om een stuk te rijden. Ik had het geluk ( of de pech ) dat ze met 7 dalbruggen bezig waren om te vernieuwen. Dit betekende dus stukje wegwerkzaamheden, stukje normaal rijden en weer werkzaamheden, en dit ging nog wel even door.
Hierna weer lekker door kunnen rijden en rond 13.00 uur was de tank weer bijna leeg en weer gestopt bij een tankstation, alleen wij hadden niet opgelet of er LPG was, dus weer gestopt bij een tankstation zonder LPG.
Hier toch maar even gestopt om te toiletteren en wat warms te eten, dit werd een Rotwurst met wat lekkere ( zoute ) frietjes, maar ondanks het zoutgehalte smaakte het heerlijk. Hierna nam René het stuur weer over om tussendoor nog even te tanken en daarna door te rijden naar Hinterglemm.
Kon ik weer van de mooie omgevingen genieten.
Al snel gingen we de snelweg af en via de minder snelle wegen richting Hinterglemm.

Rond 4 uur waren we bij het hotel en zijn we in gaan checken. Hier is een klein nadeel dat er geen lift is, dus alle tassen moesten naar boven gesjouwd worden,
Ons eerst maar even beperkt tot de basis en wat we dachten echt nodig te hebben. Na ons geïnstalleerd te hebben even richting het dorp gelopen ( ons hotel zit iets boven het dal ) en daar een rondje gelopen en de boel verkend te hebben voor mij.
René is hier immers al bekend van de wintersport. Toch merkte hij wel op dat het er toch meteen heel anders uitziet.

Ons avondeten zit bij het hotel in en dus kregen we te horen dat we om half 7 aan konden schuiven en dit dan ook gedaan. We kregen een tafel aangewezen waar wij komende dagen ons avondeten en ontbijt kunnen nuttigen.
Deze avond aten we als voorgerecht: spek met meloen en kort hierna violencrème soep ?! Ons hoofdgerecht was een Wienerfilet ( kip ) met saus en paddenstoelen en tagliatelle. Als toetje kregen we en een abrikozencakeje. Het smaakte op zich best goed alleen de violensoep was een beetje smaakloos en de vraag is of wij het nou echt goed verstaan hebben dat het violensoep was.... Ook volgende de gangen elkaar in rap tempo op, na ongeveer 5 minuten als de ene gang was afgehaald kwam de volgende gang al.

Nadat we gegeten hadden zijn we weer lekker teruggegaan naar de hotelkamer en nog even op het balkon van het uitzicht genoten, hierna nog even een filmpje gekeken en daarna zijn we heerlijk gaan slapen om morgen weer fris op te staan.