Chiang Mai - nachttrein Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Chiang Mai - nachttrein Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Chiang Mai - nachttrein Bangkok

Door: Ellen Schepers

Blijf op de hoogte en volg Ellen

23 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Vandaag staan we om 7 op want om 8 uur vertrekken we om te gaan fietsen. We moeten eerst een half uur met de auto rijden en daarna zijn we op de plek van bestemming. Hierbgaan we beginnen met fietsen en stoppen eerst bij een tempel. Hier lopen we even wat rond en drinken we wat water, we hebben allemaal een fles water gekregen. Na deze stop fietsen we door naar de rijstvelden waar uitgelegd word hie rijst groeit. Hierna stoppen we bij een rijstfabriek, hier zien we hoe rijst ontvliest wordt en hoe dat proces gaat. Na deze stop fietsen we door naar een kindercrèche waar we tussen de kinderen lopen en heel vaak de high five met die kindertjes doen. Dit wad leuk om te zien. Hierna gaan weinig een keer stoppen om even wat frisdrank te drinken. Na deze stop gaan we langzaam aan terug naar het beginpunt. Hier krijgen we een heerlijke macaroni als lunch. Dit smaakte goed na alle rijst die we tot nu toe gehad hebben. Na de lunch gingen we terug naar het hotel om daar even te douchen en de laatste dingen in de koffer en tassen te pakken. We mochten gelukkig de kamers tot 14.00 uur houden. Dit was erg fijn want daarna moesten we uitchecken en om 14.45 werden we opgehaald om naar het station te gaan. We gaan daarna de koffers in de treincoupé plaatsen om daarna nog even snel bij de supermarkt bij het station de laatste dingen in de slaan. Hierna nemen we plaats om om 16.00 uur te verstrekken richting Bangkok met de trein. We rijden de hele nacht door om daar morgen ergens aan te komen, tijdstip van vertrek is bekend, van aankomst niet... We instaleren ons en gaan even later de restauratie wagon bekijken waar ook muziek gedraaid word. Eind van de middag komen de Toppers er ook nog even op, erg gezellig. Rond half 7 breken we de dinerbox aan waar vazalles in zit zoals een sandwiche, gekookt ei, chips, water, fruit en vast nog wel iets. We beginnen met een sandwiche en een eitje. Hierna nog even lekker uitgebuikt in de coupe om daarna nog even naar de restauratie/feestwagon te gaan. Rond 21.30 vonden wij het welletjes en zijn we naar de coupe terug gegaan. René was ook niet zo fit dus we hopen op een goede nachtrust.