Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Ellen Schepers

Blijf op de hoogte en volg Ellen

21 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag gaan we eerst anderhalf uur rijden met de bus. We gaan naar een olifantenkamp. Dit zijn olifanten die vroeger bij de kap van teakhout werden gebruikt. Dit mag nu niet meer gekapt worden in Thailand en het was of de olifanten afmaken of een kamp maken om toeristen er oom te van kunnen laten profiteren. Eerst mochten we wat spelen met de olifanten en foto's maken. Na dit gingen ze in bad en maakten ze ons ook nog nat. Hierna kregen we een show te zien waarin ze vazallen lieten zien zoals voetballen, tekenen en andere kunstjes. Dit was leuk om te zien. Hierna gingen we zelf op de rug van een olifant rijden en ook door het water. Hierna stapten we over op een benenwagen om terug te gaan naar het kamp. Hier gingen we lunchen. Na de lunch hebben zijn we met een baboevlot de rivier afgezakt om daar weer door de bus opgepikt te worden. Hierna gingen we naar het hotel waar we konden zwemmen en zonnebaden, de zon scheen heerlijk dus het was erg aangenaam. Hierna zijn we naar een kanthokediner geweest waar we met de voeten onder tafel zaten zodat het net leek alsof we Thais waren. Tijdens dItaliaanse diner werd er ook gedanst en mziek gemaakt. Na het diner hebben we een wensballon opgelaten en daarna zijn we naar de avondmarkt gegaan. Dit is een soort bazaar waar je souvenirs etc. kunt kopen. We zijn hierna met de tuk tuk terug naar het hotel gegaan.