Kanchanaburi - Ayutthaya - Phitsanulok - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Ayutthaya - Phitsanulok - Reisverslag uit Phitsanulok, Thailand van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi - Ayutthaya - Phitsanulok

Door: Ellen Schepers

Blijf op de hoogte en volg Ellen

17 Juli 2013 | Thailand, Phitsanulok

Vandaag is het weer vroeg opstaan want we gaan vroeg op pad, de wekker gaat weer om half 6, waarna we weer gaan douchen en de koffer inpakken. Dezen moeten weer om kwart over 6 buiten staan om weer opgehaald te worden. Helaas vandaag met een knoop in de maag wakker geworden en dus geen groot ontbijt voor mij, eerst maar eens rustig wakker worden.
Hierna nog even de laatste dingen gedaan en daarna uitgecheckt. Onderweg zijn we even gestopt voor een Thaise lekkernij voor bij de koffie, aldus de gids,dit was gebakken rat en slang. Helaas er was een levende slang dus na de ratten zag ik hem in de zak zitten en heb ik in de bus op de groep gewacht. Hierna gingen we naar een koffietje en hebben we koffie gedronken, helaas smaakte mij de koffie niet dus heeft René hem opgedronken. Hierna gingen we op weg met de bus naar de eerste tempel. Deze heette What Mahata. Hierna gingen we de bus in om naar een boottochtje te gaan. Hier vaarden we om een eiland heen, dit duurde een klein uur. Toen we uitstapten waren we bij de grootste buddha van Thailand,, deze was zo'n 19 meter hoog. De tempel heette What panna choeng. Erg prachtig om te zien, Mooi mogen we niet zeggen want dat betekend schaamhaar in het Thaise, de Thaise mensen lachen hier vaak om volgens de gids. Dit vond allemaal plaats in Ayutthaya, een oude hoofdstad van Thailand. Hierna hingen we lunchen, ook hier nog niet zoveel eten voor mij maar wel normale wc's met papier. Het eten was een beetje rijst, vlees en fruit. De wc's zijn soms een gat in de grond ( als in Italië) , soms een iets hoger gat in de grond en ook vaak een normale zoals wij die kennen met of zonder wcbril. Ook is het vaak zo dat je maar een aantal papiertjes bij de wc krijgt, niet bevorderlijk voor de stoelgang.... Ook altijd zakdoekjes op zak dus en de desinfectie niet te vergeten, vaak is er alleen water om je handen te wassen. Na de lunch gingen we de bus in en werden we nog geen 5 minuten later gebeld of iemand de tas vergeten was, dit was zo en hij werd op de motor/brommer gebracht. Hier rijden ze meestal zonder helm, in de stad Bangkok zaten we nog wel wat helmen. Na deze happening begint de tocht naar het resorts voor vandaag, dit zal nog zo'n 3-4 uur rijden zijn. Onderweg stoppen we nog weer bij een koffietentje, hier nemen we alleen een aardbeiensmoothie omdat koffie ons erg warm leek, en hij smaakte mij vanmorgen immers ook niet. Hierna moeten we nog een 1.5 uur rijden naar het resort. In de bus krijgen we nog alfabet en telles in het Thaise. Dit is erg ingewikkeld met de klanken. Maar wel leuk om te horen en te zien. Rond 6 uur komen we aan bij het hotel, het is. Een mooi hotel. René verkend dit het zwembad nog even en ik neem even rust, hier ben ik helaas hard aan toe. Ook de wc heb ik evengoed bezocht en hier knapte ik gelukkig van op. Om half 8 stond het buffet voor ons klaar. Hier hadden ze ook aardappelblokjes, vandaag hier voor gekozen i.v.m. de vele rijst die ik al gehad heb, mogelijk hierdoor ook last van de maag. Ze hadden er heerlijke gegrilde kip en varkensvlees bij van de grill. Na het diner kon er karaoke gedaan worden en de reisleider Peter had het voorbeeld. Rond 21.15 heb ik de kamer opgezocht om te gaan slapen,even wat meer uurtjes slaap pakken. René bleef in de gezelligheid en kwam later ook om te slapen.