La Courneuve/Parijs dag 3 - Reisverslag uit La Courneuve, Frankrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu La Courneuve/Parijs dag 3 - Reisverslag uit La Courneuve, Frankrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

La Courneuve/Parijs dag 3

Door: Ellen Schepers

Blijf op de hoogte en volg Ellen

28 September 2012 | Frankrijk, La Courneuve

Vandaag onze laatste hele dag in Parijs. Na het ontbijt vertrekken we dan ook snel richting Parijs want we willen nog wel een aantal dingen doen voor we vertrekken.

Allereerst gaan we weer naar de Notre Dame, maar nu om in de rij aan te gaan sluiten om de torens in te kunnen. Dit waren leuke wenteltrappetjes maar het uitzicht werd zeker weten beloond en het was dan ook echt de tijd van het wachten waard. Nadat we weer beneden waren hebben we een lunch gegeten omdat we hierna naar Versailles gingen reizen.
In Versailles hebben we het paleis bezocht en hier profiteerden we ook weer van onze leeftijd, gelukkig voor ons kwam er een steward aan het einde van de rij om te vragen wie bij de automaat kaartjes wilde kopen, hierop vroegen wij of dit met onze leeftijd, deze zei dat wij geen ticket nodig hadden. Scheelde ons weer mooi wachten. In het paleis hebben we een audiotour genomen want die waren daar ook gratis en zo kregen we op diverse plekken en in diverse ruimtes uitleg bij de voorwerpen/schilderijen/ruimtes die we te zien kregen.
Na het paleis bezocht te hebben nog even in de tuinen rond gelopen om hierna weer naar Parijs te gaan.

Na deze rit zijn we doorgereden naar het Louvre. Deze is op vrijdagavond ook open dus nu konden we tenminste ook iets later heen. Na ook hier een paar uurtje rondgelopen te hebben en vele schilderijen en beelden bezichtigd te hebben zijn we naar de Eiffeltoren gereist om deze nu verlicht en knipperend te zien. We hebben hier nog een lekkere crepe gegeten om hem ook nog een 2e keer te zien knipperen.
Dit was erg leuk om te zien. Hierna naar het hotel gegaan om onze spullen in te pakken want morgen moet er helaas weer naar Nederland gereden worden.