La Courneuve/Parijs dag 1 - Reisverslag uit La Courneuve, Frankrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu La Courneuve/Parijs dag 1 - Reisverslag uit La Courneuve, Frankrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

La Courneuve/Parijs dag 1

Door: Ellen Schepers

Blijf op de hoogte en volg Ellen

26 September 2012 | Frankrijk, La Courneuve

Vandaag onze eerste hele dag in Parijs en deze gaan we waarschijnlijk ook goed benutten. Allereerst gaan we kijken wat we hier voor ontbijt hebben. Er staan al allemaal borden/bekers en glazen klaar op een dienblad bij elke tafel. Hier ligt al een croissant en een stuk stokbrood op. We kunnen ook hier weer kiezen uit verschillende soorten beleg en dranken.

Na het ontbijt gaan we met de trein richting de stad om weer uit te stappen bij de Notre Dame. Deze wederom nog even weer bezichtigd en hebben hierna onze tocht naar het Louvre vervolgd. Hier hebben we even een poosje buiten rondgelopen en het Louvre van buitenaf bewonderd met de mooie glazen piramide. Na ook hier alles bekeken te hebben zijn we naar de Arc de Triomphe gegaan met de metro. Deze hebben we ook beklommen en ook hier konden we weer van onze leeftijd profiteren omdat we hier ook weer leeftijdskorting kregen. Na de Arc de Triomphe hebben we geluncht in een zeer drukke Mc Donalds maar goed je moet iets voor je maaltijd over hebben!

Hierna zijn we naar de Eiffeltoren gegaan en hebben hier ook kaartje gekocht om de toren helemaal van bovenaf te gaan bekijken. Hier kon René helaas niet meer van leeftijdskorting profiteren maar ik nog wel.
Na dat we weer veilig op de grond stonden zijn we doorgegaan naar de Sacre Coeur. Ook deze hebben we van bovenaf bekeken en ook zijn we in de kelder geweest. Hierna zijn we in de regen ( want het was begonnen met regenen ) door de schilderswijk Montmartre gelopen om daarna naar de Moulin Rouge te lopen. Vlakbij de Moulin Rouge even wat gedronken want het kwam inmiddels met bakken uit de lucht. Toen het enigszins weer wat droger was zijn we doorgegaan naar het Operagebouw om hierna weer terug te reizen om vlak bij de MOulin Rouge in een grillrestaurant te gaan eten. Na het eten zijn we teruggegaan naar het hotel om daar lekker bij te komen van een drukke dag en ons klaar te maken voor de volgende dag.