Lyon- Parijs/La Courneuve - Reisverslag uit La Courneuve, Frankrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Lyon- Parijs/La Courneuve - Reisverslag uit La Courneuve, Frankrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Lyon- Parijs/La Courneuve

Blijf op de hoogte en volg Ellen

25 September 2012 | Frankrijk, La Courneuve

Vandaag is het alweer tijd om Lyon te verlaten. Nadat het ontbijt weer achter onze kiezen zit en de spullen weer ingepakt zijn checken we uit in het hotel. Hierna moeten we nog ongeveer 300 meter lopen voordat we bij de garage zijn waar de auto in staat geparkeerd. Na ook de auto ingepakt te hebben kunnen we vertrekken en mag ik het eerste stuk van vandaag rijden.

Lyon waren we vrij snel uit omdat het hotel dicht bij de A6 lag welke wij tot aan Parijs zullen volgen. Na een korte koffiepauze rond de klok van half 11 rijden we weer verder om rond een uur of half 1 te gaan lunchen. Na ook deze opgegeten te hebben neemt René het rijden over zodat hij de drukke wegen bij Parijs kan rijden. Het is nu nog zo'n 260 kilometer rijden voor we bij Parijs zijn. De weg loopt voorspoedig en we zijn dan ook midden op de middag in/bij Parijs zodat we nog niet de grootste drukte van de dag hebben. Ook al is de Boulevard Périphérique volgens mij altijd wel bedrijvig.
Na ook deze gereden te hebben begeven we ons naar La Courneuve waar ons hotel zich bevind. Dit is een plaatsje dat grenst aan Parijs.
Na ingecheckt te hebben en even tot rust gekomen te zijn, zijn we naar het treinstation gaan lopen. Deze ligt ongeveer 500 meter van het hotel af. Hier hebben we toeristenkaartjes gekocht voor 5 dagen en hiermee kunnen we alle kanten van Parijs op. Na deze beschreven te hebben met de datum en onze namen hebben we de trein naar de Notre Dame genomen.

Toen we bij de Notre Dame waren deze ook maar meteen even bekeken. Toen we binnen waren begon er ook net een kerkdienst, erg bijzonder om mee te maken. De dienst niet helemaal bijgewoond maar wel een bijzondere indruk gekregen van zo'n dienst. De Notre Dame op zich is ook een erg mooi gebouw. Hierna zijn we via een parkje naast de Notre Dame langs de Seine gelopen om een stukje het centrum in te lopen.
Het was inmiddels al rond etenstijd en een restaurantje werd weer gezocht.
Vandaag zijn we allebei voor een Rumphsteak gegaan die ons goed smaakte. Na het eten zijn we na een eindje gelopen te hebben weer bij het treinstation aangekomen en hebben de trein weer terug genomen naar het hotel. Het was wel even goed kijken welke trein we moesten hebben want ze kennen hier ook snel en stoptreinen.
Eenmaal in de goede trein waren we in ongeveer een kwartiertje weer op ons eindpunt en na 5 minuten gelopen te hebben weer in het hotel.