Toscolano/Maderno - Castellane - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Toscolano/Maderno - Castellane - Reisverslag uit Castellane, Frankrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Toscolano/Maderno - Castellane

Blijf op de hoogte en volg Ellen

17 September 2012 | Frankrijk, Castellane

Vandaag vertrekken we vanaf Toscolano/Maderno naar Castellane, dit ligt in Frankrijk. Nadat de wekker vroeg ging en we ontbeten hebben, werd de auto ingepakt, hierna hebben we de laatste keer de tent geveegd en schoongemaakt. Om 8 uur zou onze reisleidster komen om de boel te controleren. Helaas ze vond toch nog wat puntjes en na deze schoongemaakt te hebben werd de schoonmaak goedgekeurd. We konden weg. Op naar het mooie Frankrijk. Ik mocht het eerste stuk rijden tot ongeveer de grens. Na weer wat rotondes te hebben gereden aan het gardameer mochten we na een poosje de snelweg op. Eindelijk weer wat harder doorrijden. Ook hier in Italie zijn ze veel met de weg bezig en moesten we dus regelmatig wat snelheid minderen. De vele tunneltjes maakten het leuk om de weg te rijden en we waren dan ook al rond het middaguur bijna bij de grens. Vlak voor de grens zijn we gestopt om even een lunch te nuttigen en hierna heeft René het stuur weer overgenomen. De grens van Italië en Frankrijk lag middenin een tunnel en dit was goed te zien. Na even in Frankrijk geweest te zijn, zijn we naar Monaco toegegaan, hier hebben we in Monte Carlo even rondgereden om weer terug naar Frankrijk te gaan. Hier ook weer wat wegen gepakt door steden en langs de middellandse zee om later de snelweg weer op te gaan richting Cannes. Bij Cannes gingen we de weg weer af om richting de Route de Napoléon te rijden. Dit is een weg die loopt van Cannes naar Grenoble, door mooie landschappen en over mooie ‘bochtige’ weggetjes. Wij hebben vandaag het eerste stuk gereden van Cannes naar Castellane. Ons hotel bleek te liggen aan de route en na ongeveer 50 kilometer op de route de napoléon kwamen we bij het hotel aan. We hebben een mooie kamer, ingericht als een appartement maar gebruiken hem als hotelkamer. Na ook hier weer onze spullen geïnstalleerd te hebben zijn we een restaurant op gaan zoeken. We hebben vanavond maar een keer weer een vleesgerecht gegeten, René had varkensvlees en ik een Entrecôte. Het smaakte goed. Bij de buren van het restaurant hebben we een lekker schepijsje besteld en deze op het dorpspleintje opgegeten. Hierna zijn we weer teruggegaan naar het hotel om hier de avond door te brengen.