Dag 11 - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Dag 11

Blijf op de hoogte en volg Ellen

26 Juni 2014 | Oostenrijk, Döbriach

Vanmorgen gaan we naar burg Hochosterwitz gereden. Dit is een kasteel waar je in en door kunt lopen. We zijn hier met de kabelbaan omhoog gegaan, dit was wel een beetje een wiebelig kabelbaantje maar prima te doen. Eenmaal boven hebben we even in de smederij gekeken en een rondje over het terrein gelopen. Tot slot door het museum gelopen om daarna naar beneden te lopen via alle poorten die het kasteel nog bezit. Hier waren ook een aantal met valhekken, ophaalbruggen en een ronddraaiende brug bij. Het was leuk om een keer gezien te hebben. Omdat wij begin van de middag hier al klaar waren zijn we doorgereden naar het volgende kasteel. Dit was Landskron. Hier heb je een adelaarsarena en een aantal andere vogelsoorten; gieren, kraaien, uilen, valken en natuurlijk adelaars. OM half 3 startte hier een vogelshow die wij bekeken hebben. Hiervoor kon je nog rondlopen langs alle volières en kon je de dieren vast bekijken. Ook was er een vogelziekenhuis maar hier konden we niet in. Tijdens de show kwam er ook een vogel terugvliegen die de dag ervoor in een show niet teruggekomen was. Dit was wel mooi om te zien. Het was een mooie show en zeker ons geld waard. OP de heenweg hadden we al gezien dat de apenberg zich ongeveer op hetzelfde terrein bevond. Dus besloten we om dit park ook meteen maar mee te pakken. Hier hebben we onder begeleiding van een gids een 45 minuten durend rondje gelopen tussen ongeveer 150 makaak apen. Ze wisten maar al te goed dat de gids eten bij zich had en probeerden het ook regelmatig zelf te pakken. Ze hebben hier best veel ruimte en het is leuk om te zien hoe ze hier leven.