Dag 6 - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg Ellen

21 Juni 2014 | Oostenrijk, Döbriach

Vandaag gaan René en ik weer samen met zijn 2 op pad. We hebben besloten om vandaag een iets rustiger dagje te gaan doen omdat Ellen toch al een aantal keer haar enkel heeft verzwikt tijdens het lopen. Vandaag is het dan ook een klein beetje pijnlijker dan voorgaande dagen, maar goed we gaan evengoed een leuke dag er van maken. Na het ontbijt vertrekken wij langzaam richting de Villacher Alpenstrasse. Deze keer rijdt Ellen de straat, René heeft immers de vorige gereden. Na een paar keer gestopt te zijn bij de parkeerhaventjes, met o.a. een skispringschans die ook in de zomer gebruikt wordt, een uitzicht op het drielandenpunt, en nog een paar mooie uitzichten, hebben we de top bereikt. Hier hebben we even rondgelopen en gekeken. Hierna zijn we langzaam aan afgedaald om daarna door te rijden naar de kabelbaan aan de Ossiacher See. Deze heette Gerlitzen en hier zijn we eerst met de cabinelift naar boven gegaan om daarna met de stoeltjes lift nog hoger te gaan. Eenmaal boven waren er heel wat mensen die gingen paragliden. Het was redelijk mooi weer maar wel fris door de wind. Hier hebben we lekker ons broodje zitten eten en rondgekeken. Hierna hebben we ongeveer een uur naar het midden station gewandeld. Helaas op het einde ging Ellen toch nog een keer flink door haar enkel die daarna ook pijnlijk bleef. Dit mocht echter de pret niet drukken en hierna zijn we een andere stoeltjeslift nog een stukje omhoog te gaan om daarna met een soort van karts/skelters een baan af te crossen op de berg. Erg leuk om te doen. Hierna hebben wij ons langzaam richting de camping begeven om daarna even lekker niks meer te doen! René heeft nog wel even een duik in het zwembad genomen. ’s Avonds hebben Bert en Anita bij ons koffie gedronken en onder het genot van een borrel het Keezenspel gedaan. Dit was erg gezellig!