Dag 5 - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Dag 5

Blijf op de hoogte en volg Ellen

20 Juni 2014 | Oostenrijk, Döbriach

Vandaag gaan we gezellig met zijn vieren op stap. Na het ontbijt hebben we nog even op de koffie gezeten bij Bert en Anita om vervolgens in de auto te stappen. We gaan naar de Mölltaler Gletsjer. Deze ligt op 3000 meter hoogte en er is het hele jaar door sneeuw. Eerst zijn we met een treintje naar boven gegaan door een lange tunnel. Hierna konden we in een kabelbaan met gondels verder naar boven. Eenmaal boven hadden we verse sneeuwval en hebben we hier even in rondgelopen. Helaas was het ook op dit moment bewolkt en konden we niet zo ver kijken als we hadden gehoopt. De oplossing diende zich al aan; een lunch nuttigen in het restaurant. Eenmaal toen we zaten te eten brak het zonnetje door en hebben we nog heel mooi kunnen kijken en genieten van de bergen. Ook hebben we genoten van de skiërs die aan het skiën waren. De kriebels waren wel aanwezig bij René en mij om ook te gaan skiën maar nog maar even een paar maanden wachten. Na het eten hebben we nog even buiten rondgelopen totdat het opnieuw ging sneeuwen. Hierna met zijn allen besloten om naar beneden te gaan. Eenmaal in het treintje werd de volgende activiteit gepland. We zijn vanaf het dalstation naar de Raggaschlucht gereden. Dit is een snel stromend water met ook enorme kracht en snelheden. Ook zag je soms wat draaikolken in het water. Hier hebben de mensen helemaal een pad langs aangelegd met pittige stukken stijgen. Het stijgen nam ongeveer een uur in beslag maar wel met mooie gezichten en stukken waar het water naar beneden viel. Eenmaal boven eerst maar even uitgerust met zijn allen en bijgekomen. Hierna moesten we immers alles nog weer naar beneden wandelen. Dit ging door de bergen/bossen zelf, maar dit was ook evengoed soms steil. Eenmaal beneden na een plaspauze en een ijsje gegeten te hebben zijn we terug naar de auto gelopen om terug te gaan naar de camping. Dit nadat er boodschappen gedaan waren. En voor op de camping in de relaxstand.