Dag 4 - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Döbriach, Oostenrijk van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Ellen

19 Juni 2014 | Oostenrijk, Döbriach

Vanmorgen hoorden we ineens een blaaskapel toen we wilden ontbijten. Deze stonden op de parkeerplaats naast de camping en gingen een paar deuntjes spelen. Dit in verband met een feestdag die het in Oostenrijk is. Vervolgens zijn we na het ontbijt rustig aan naar de Turracher Höhe gereden. Hier is een kabelbaan en ook een rodelbaan die naar beneden gaat op een baan. We zijn eerst naar boven gegaan en hebben hier een uurtje rondgelopen. Hier was een mooi wandelpad met allerlei activiteiten voor kinderen. Maar ook voor ons was het wel grappig om rond te lopen en deze dingen te doen. Hierna zijn wij met de rodelbaan, de Nocky Flitzer, naar beneden gerodeld. Je zat wel vast in je karretje en op de baan, maar ging evengoed nog de bochten hangend door en je kon zelf snelheid maken en remmen. Dit was een leuke baan om te doen. Na deze activiteit zijn wij naar de Nockalm strasse gereden en hebben deze afgereden. Hier zijn we onderweg ook 2 keer gestopt. Een keer bij een meer met mooie natuur en borden lang het pad met wat er leefde en bloeide. Hierna zijn we ook nog iets hoger gestopt om van het mooie uitzicht te genieten. Eenmaal de straat afgereden waren we bijna in het dorpje Innerkrems. Hier zou een kabelbaan moeten draaien, maar deze was dicht. Mogelijk omdat het hier een feestdag was. Toen eerst maar even op de parkeerplaats een broodje gegeten want het was al lunchtijd. Toen hebben we besloten om naar de Golddeck Bergbahn te rijden. Dit was een klein uurtje rijden vanaf waar we nog waren. Bij de Golddeck zijn we omhoog gegaan met de kabelbaan, dit was een grote cabine. Ook hier moesten we een keer overstappen en hierna waren we op het hoogste punt van de kabelbaan. Hier hebben we even rond gelopen en gekeken naar een Paraglider die net ging springen vanaf de berg. Vervolgens een hutje opgezocht om wat te drinken om daarna weer langzaam naar beneden te gaan. Eenmaal beneden nog een lekker ijsje gegeten en via een supermarkt die open was, niet alles was open i.v.m. de feestdag, weer teruggereden naar de camping. Hierna ’s avonds nog even in het zonnetje bij Bert en Anita op de koffie gegaan, de borrel volgde ook nog en de plannen voor de volgende dag werden gemaakt.