Chang Rai - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Chang Rai - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Chang Rai - Chiang Mai

Door: Ellen Schepers

Blijf op de hoogte en volg Ellen

20 Juli 2013 | Thailand, Chiang Mai

Vanmorgen ging de wekker om 6 uur want we gaan door naar Chang Mai. Om 6.45 uur staan de koffers buiten en gaan wij naar het ontbijt. Hierna worden we om half 8 in de bus verwacht. We gaan allereerst naar What Rong Khun. Dit is een prachtige witte tempel en dit wordt nog steeds opgebouwd. Er was eerst een ceremonie aan de gang samen met de bouwer en zijn team. Hierdoor moesten we even wachten tot we naar binnen konden. Dit was een prachtige tempel om te zien. Hier binnen konden we alleen geen foto's maken, maar wel prachtige dingen gezien in de tempel. Hierna gingen we naar een koffietentje met heerlijk gebak. Hierna gingen we doorrijden naar Chang Mai, in deze plaats gingen we eerst naar een zijdefabriek om daarna naar de zilverfabriek te gaan die ernaast ligt. Hier bij allebei even rondgekeken en indrukken opgedaan. Hierna gaan wij lunchen en kwamen helaas de darmen weer in opstand.... Ik dacht dat het over was maar helaas. Na de lunch zijn wij naar een fabriek gegaan die parasolletjes maakt. Ook kon je hier diverse dingen prachtig laten beschilderen zoals telefoons, tassen, portemonnees en shirts. Wij hebben de telefoonhoesjesvlaten beschilderen met een olifant, zijn erg mooi geworden. Nadien gingen wij nog 20 minuten rijden naar het hotel. Hier toch maar tabletten van de gids gevraagd voor de darmklachten. Hier 2 van gekregen om direct een in te nemen en bij het eten. Dit is een bacteriedodend pilletje die beter werkt dan de Nederlandse middelen omdat die een andere werking hebben. René is daarna gaan zwemmen en ik ben meegegaan om foto's te maken want het zwembad is op het dak. Hierna nog even lekker niks gedaan om om half 7 met tuktuks naar de bloemenmarkt te gaan. Na hier overgelopen te hebben zijn we verder gegaan met de tuktuks naar een restaurant. Hier kregen we een bitterbal en frikandelletje als voorafje. In dit restaurant was een Nederlandse eigenaar met een Thaise vrouw. Daarna kregen we rijst met wat Thaise dingen. De jongere jeugd kreeg pizza en wij hebben nog een overgebleven stukje gehad/geproefd. Hierna hebben we nog even met zijn allen aan de bar gehangen om daarna per tuk tuk terug te gaan naar het hotel.