Chang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Chang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Chang Rai

Door: Ellen Schepers

Blijf op de hoogte en volg Ellen

19 Juli 2013 | Thailand, Chiang Rai

Vandaag gaan we om 7 opstaan, hierna ontbijten en door naar de bus. Na dit ritueel gaan we de bus in om naar een dorp met eenstam te gaan. Deze heetten de Akkra's. Dit dorp is helemaal zo gebleven als hoe de Akkra's leven. Dit was erg mooi om te zien. We hebben gezien hoe ze vallen zetten om dieren te vangen, hoe ze weven, en hoe een huisje eruit ziet. Hierna gingen we naar een dorpje verderop om een boottochtje te gaan maken nadat we iets gedronken hadden. Met deze boottocht gingen we de gouden driehoek bekijken. Hier komen Loas, Cambodja en Thailand samen. Het heet de gouden driehoek vanwege de opium die er eerder geteeld werd en waar ze geld aan verdienden. Cambodja zijn we niet ongewenst maar voor 30 baht konden we wel in Laos aan wal en later in de bus kregen we een briefje met een douanestempel. Bij aankomst in Laos kon je een specialiteit roeven, allerlei drankjes op basis van rijstwhisky die zelfgestookt was, in deze drank zaten ook dieren zoals een slang/schorpioen/en tijgerpenis. Het drankje zou lustopwekkend kunnen zijn. Ik heb hem niet gehad want de darmen waren net weer wat rustiger. Hier even rondgelopen en gekeken en een Laos landvlaggetje gekocht te hebben zijn we weer terug naar Thailand gevaren. Je kon er vanalles kopen maar de sigaretten waren nep en nog wel meer dingen. Na de boottocht zijn we naar de lunch gereden om vanaf daar terug naar Chiang Rai gereden. Hier konden we lekker tot rust komen in en aan het zwembad en daar even een boekje lezen. Om 7 uur werden we in de bus verwacht om naar de avondmarkt te gaan. Hier gingen we eten en kregen een keer alles op tafel en een keer geen buffet. Hierna konden we over de markt lopen waar veel te zien was. Hier nog een portemonnee voor René gekocht na wat afdingen. Ook nog even de optredende travestieten bekeken., die van een afstand normaal leken... Rond 22 uur werden we in de bus verwacht en gingen we terug naar het hotel. Hier even later gaan slapen.