Phitsanulok - Chang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu Phitsanulok - Chang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Ellen Schepers - WaarBenJij.nu

Phitsanulok - Chang Rai

Door: Ellen Schepers

Blijf op de hoogte en volg Ellen

18 Juli 2013 | Thailand, Chiang Rai

Vanmorgen gaat na een goede nacht slapen de wekker om half 6. Dit omdat we vandaag doorgaan naar een nieuwe plek. Vanmorgen ook weer het vaste ochtendritueel uitgevoerd en om 7 uur zat iedereen weer in de bus.
Hierna gingen we 5 minuten rijden naar de eerste tempel, What Mahattat. Na deze bezichtigd te hebben hebben we de ochtendceremonievan een school bijgewoond, we waren populair want er werden heel wat handen geschud en er werd gevoetbald. Ook hadden ze een bandje wat later zou spelen. Er zaten jonge jongetjes bij die alleen blaasinstrument bespeelden zonder bladmuziek, ik nam mijn petje voor hun af. Eerst gingen ze om 8 uur allemaal in de rij staan en luisteren naar de directeur, ook speelde het bandje nog YMCA, daarna werden er nog wat zinnen opgezegt en nagezegt. Hierna kwam het volkslied en daarna het lied voor het koninklijk huis. Vervolgens kregen ze uitleg over de dagindeling. Het was bijzonder om dit mee te maken.
Hierna gingen we weer naar de bus voor de volgende stop. Dit was bij een historisch park met allemaal tempels. Dit ligt in Sukothai. In dit park gingen we ongeveer een uur fietsende door het park om 3 keer bij een tempel te stoppen. Dit was een leuke ervaring alleen de fietsen waren niet de nieuwste. Die van René rammelde aan alle kanten en de mijne was een beetje laag. Na het fietsen gingen we even wat drinken om daarna door te gaan naar de lunchstop. Dit was op een mooie locatie. Na de lunch gingen we weer een paar uur reizen naar het noorden van Thailand. Rond een uur of 4 werd er een korte stop gemaakt voor de toiletten en eventueel een drankje. Hierna gingen we door naar de laatste stop,2 uur later, hier stopten we bij een meer met een mooi uitzicht. Na deze stop reden we tot een uur of half 8 naar het hotel om daar in te checken, de was op te zoeken en te gaan dineren. In dit dorp zit een goede wasvrouw volgens de gids en dus hebben ook wij de was ingeleverd. Na het diner nog even een drankje gedaan om daarna ons huisje op te zoeken. Dit is een leuke accommodatie voor de komende 2 nachten. Inmiddels werken de maag en darmen trouwens weer er beter mee, mogelijk morgen weerhelemaal beter.

• 19 Juli 2013 - 15:33

Anita:

Hallo Ellen en Rene,

Bedankt voor jullie leuke verslagen. Jullie hebben al veel gezien. Ellen, ik hoop dat je nu verder geen last meer zult hebben van je maag en darmen en dat jullie ook de rest van de vakantie nog genieten.
    Liefs, Anita.